Pages

Monday, March 21, 2011

Home » , » Bley masuk Mastika ke ni???

Bley masuk Mastika ke ni???

Assalamualaikum..

Sebenarnya entry ni aku copy dari syoknyeblogging waktu aku bukak thread nak buat ape kalau tak boleh tidur dan aku ada tambah sikit..mula2 malas nak citer kisah sebenar aku tak boleh tidur...tapi ade pulak yang suruh cerita..aku pon ceritala sikit..so,ade plak yang kate boleh masuk Mastika...heheh...saje nak kongsi kisah lampau ngan korang sikit...
Bley masuk Mastika ke ni???
 .............................................................................................................................................................
okla..mula2 lepas aku grad biasala time utk cari keje...tapi aku ade masalah communication skill..so pegi interview mane2 xdpt...tension gakla...dlm 2bln tu tiba nenek aku meninggal mengejut sebab kesilapan hospital...nenek aku meninggal pulak pada pagi aku nak pergi interview kat kilang Flextronics..takdela pikir sangat pasal nenek aku tu walaupon ade sedih sikit..

tiba2 satu hari tu hati aku berdebar2 mcm nak pecah rase dada ni..tak senang hidup aku..hati pon rase lain macam...lps 2minggu perasaan berdebar2 tu hilang...legala sikit..so,sebab boring aku pegi shah alam nak amik lesen kete...duduk umah sewa member aku..mlm tu mmg xbley nak tido..esoknya aku bangun tiba2 rase kaki sejuk macam air batu...aku dh rase xsedap hati...tanyela membe aku apsal kaki aku sejuk sgt..

ade sorang membe aku sorang ni sengal nak mampos...die ckp nie tanda org nak mati...perghh...perasaan takut dtg kat aku..pstu naik motor pon rase takut pergi sekolah memandu sebab nk batalkan amik lesen tu sebab aku amik keputusan nk blk rumah blk...blk rumah tu aku mula rase takut dan murung...sampai nak tidur pon takut...tidur bawah kipas takut kipas jatuh kat akula..mak aku pon pelik kat aku...start tula aku dh xbley tidur langsung..

aku pon citer kat makayah aku...mak aku pon terkejut dgn kaki aku sejuk tu...lps tu aku punye segal cari kat internet tanda2 org nak mati...lame2 tande2 tu semakin same ngan aku...bukan kaki aku je sejuk...satu badan rase sejuk..walaupon keadaan macam tu aku tetap pergi satu interview kat UMW Toyota kat Shah Alam...tu pon sebab makayah aku suruh pergi...waktu interview panel yang inyerview aku pon terkejut sebab tangan aku sejuk...lepas seminggu dada aku rase berat...pegi hospital...dr suspect jantung...pastu check ecg tapi jantung ok...tak cukup pstu tiba2 dada aku rase sakit yg amat sangat...smpai berguling2 aku sakitnye...mcm nak nazak pon ade..

pastu mulala pergi perubatan tradisional....lame gak dada aku skit tu...nak dekat 2minggu..lepas 2minggu tiba2 rase sakit kat dada hilang tapi still rase berat hingga sekarang ni...tapi dlm 3 tahun tu life aku takde lgsung...tidur,sembahyang,makan..nk jumpe org xde semngat...tapi semenjak setengah tahun ni semangat aku semakin pulih...tu yg buat blog tu..

sepanjang sakit tu mcm2 perubatan aku buat...jumpe pakar,ustad,bomoh dan pegi umrah...kene current kepala 7 kali...kene cucuk setiap 2minggu...aku pon binggung bila pikir blk nape jd camni kat aku....alhamdulillah la aku skarang dh bley tidur sikit..
.....................................................................................................................................................
Sampai sekarang aku rasa macam tak boleh memaafkan member aku yang mulut celupar tu...kerana mulut badan binasa..

p/s- ujian tak mengenal waktu...jangan mensia-siakan hidup korang...

27 comments:

Sharinginfoz said... [Reply to comment]

mulut kena jaga baik2

Fairus Bin Mamat said... [Reply to comment]

KO SAKIT APE NI BRO? BANYAKKAN SOLAT, BERZIKIR DAN SEBAGAINYA..

faiz said... [Reply to comment]

@Fairus Bin Mamat
nak tau kena bace entry sebelum ni..

sahromnasrudin said... [Reply to comment]

kne jaga makan..takut santau angin je..banyak mende mcm nie berlaku sekarang...

Nur Liyana said... [Reply to comment]

aduih...sampai mcm tue sekali...huk3..

btw, syoknyer berblogging tue macammana yer?

faiz said... [Reply to comment]

@Nur Liyana
syoknyerblogging tu forum..

fizalinolie said... [Reply to comment]

Wah! faiz kenapa boleh macam tu sekali. Jaga diri elok2 tau...

saya_arief said... [Reply to comment]

boley masuk misteri nusantara nie.
:P
jage diri bro.

intan.maisarah said... [Reply to comment]

mulut kawan anda..
memang best!

banyakkan ingat Dia ye kawan..

:)

Anonymous said... [Reply to comment]

bro, seram sejuk gak baca citer ni..
apapun, itu semua ujian Allah untuk makhluknya... kuatkan sabar dan jgn berhenti berdoa.. insyaallah...

Anonymous said... [Reply to comment]

tabah je r trima ujian...yakin pada allah yg Dia bg ujian utk menguji...

Unknown said... [Reply to comment]

kalau aku jadi kau;aku juga akan takut tidur bawah kipas.

takut pegi bilik air. (takut jatuh)

takut makan ikan. (takut tercekik)

faiz said... [Reply to comment]

@Ungu
tau xpe..

KUREKURE COMEL said... [Reply to comment]

hhmmm....jgn mikir byk sgt ye...

nnti mina try tanya abg mina yg keja perubatan islam...
kot2 blh membantu ke....

faiz try cari something yg blh membusy kan diri....

kot kalau badan jd penat mudah nak tidur ke....huhuhu

faiz said... [Reply to comment]

@KUREKURE COMEL
xpyhla mina..dah byk kali pergi berubat ni...sekarang nak usaha sendiri untuk pulih..

~Nabilah~ said... [Reply to comment]

nsb baek le skrg dh ok....:)

Sham said... [Reply to comment]

rileks je bro...(ceh senang je aku cakap...)

Meis Izz said... [Reply to comment]

Terkedu...
n speechless 0_o

Miss Samsuhada said... [Reply to comment]

huhu,,..tak faham..

Unknown said... [Reply to comment]

hurmm..kronik juga ya..chii pernah jumpa sorang mkcik yg alami masalah yg sama gak..x leh tdo..tp dia paling lama pun..3 minggu je.....

ape kata try cara perubatan islam yg tgh hot skrg ni..ashraff muslim antara salah sorang pengamal kalo x silap...

Raji and Yeen said... [Reply to comment]

woahhh betul2 sgt menakutkan
msti dh pk mcm2 ckup ke amalan sume >.< apa yg kita katakan itu doa
so xelok kata bnder yg bukan2
hohoho member kau ni mmg lah ;P

Unknown said... [Reply to comment]

Apasal boleh jadi macam tu ya?
Sabar ya saudara sebab semua dugaan tu pasti ada hikmah tersembunyi.

lalink7 said... [Reply to comment]

hmmm...lain kali jgn terlalu percayakan cakap org skeliling..

nasib dah xmurung skang..hehe

joN said... [Reply to comment]

da berani kongsi ek?bagus2..cmno ko skang?ok lun?aih,nsb baek la ady jmpo FB ko..kalo x,xtau la den ko ni blogger tegar gak.. semoga selamat hendaknya..

faiz said... [Reply to comment]

@joN
okla skit jon..

Unknown said... [Reply to comment]

faiz, atok takut klu faiz terkena badi mayat....

faiz said... [Reply to comment]

@Suhami Ahmad
xdela atok...ade gak cakap camtu...tapi simptom org kena badi mayat ni lain sikit..