Pages

Wednesday, January 5, 2011

Home » , » betul ke bekalan minyak masak mencukupi..

betul ke bekalan minyak masak mencukupi..

semenjak 2-3 hari ni kita dengar banyak rungutan tentang kehabisan minyak masak..kenapa perkara ni boleh berlaku sedangkan aku rasa sebelum ni tak pernah lagi kita dengar tentang krisis minyak masak kat malaysia ni...tak mungkin malaysia kehabisan minyak tu munkin tak logik sebab malaysia dan indonesia merupakan pengeluar utama minyak masak dunia iaitu 85%.Menurut sumber kosmo perkara ni berlaku sebab ada pihak yang menyorokkan minyak ni disebabkan spekulasi yang harga minyak sawit akan naik...

tapi aku ade rase pelik sikit sebab kat tempat aku tak pernah terjadi hal-hal sorak bekalan makanan ni pon boleh habis minyak.masa time gula takde dulu pon tempat aku takdelah masalah mcm nih..bilala aku bley makanan berminyak ni...dah 2hari makan makanan  tak berminyak...ok gak tu blehla buang kolestrol..heheh

0 comments: