Pages

Friday, February 25, 2011

Home » , , , , , » Harga Ron 95 dan Diesel kekal...

Harga Ron 95 dan Diesel kekal...

Assalamualikum...

Pagi ni tengok berita Awani keluar pulak muka Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob cerita pasal Ron 95 dengan diesel..so,keputusannya harga Ron 95 dengan diesel ni dikekalkan walaupun harga minyak dunia naik...dia cakap subsidi minyak sekarang ni ialah sebanyak RM10.3 bilion dan kalau trend harga minyak ni berterusan, ia akan mencecah RM14 bilion....

Wah...dah ramai nampaknya tersenyum dengar berita ni tapi malangnya harga barangan makanan meningkat terutama produk import sebab Sabri Yaakob cakap "kita tidak bercadang untuk menaikkan subsidi barangan lain"...so,memang bertambah jugak perbelanjaan kita walaupun harga minyak ni tak naik...tapi nak buat camner kan...ni masalah dunia bukan Malaysia saje....

p/s-belila makanan buatan malaysia

1 comments:

blackrosehunter said... [Reply to comment]

biasalah..xleh wt apa dh..sbb bkn kita yang pegang naek turunnya harga minyak tu..permainan barat..nnti turun la blek lpas minyak dh terlbeh..tapi klu harga minyak dunia turun pun,harga minyak kita tak kan turun dh.



Blackrose's latest entry: Daun Putat Rawat Ketagihan Dadah