Pages

Monday, February 7, 2011

Home » , , » khalwat alam siber....

khalwat alam siber....

macam mane boleh berkhalwat dalam alam siber....bingung???...hahah..lepas aku baca harian metro tadi tentang article berduaan di alam siber sama seperti khalwat..aku berminat nak kongsi tentang kes ni yang ada kaitan dengan family aku...aku setuju dengan article tentang hukum wanita dan lelaki bukan muhrim yang berbual berduaan baikpun di alam siber sama seperti berkhalwat..aku setuju 100% dengan hukum ni sebab bila dah berduaan tu mesti ada syaitan yang sentiasa berbisik kat kita...ye la..mula-mula korang just type,pastu syaitan pun berbisik korang,'ape cerita type je,call la plak baru best'...dah call syaitan bisik lagi supaya korang teruja nak jumpa plak..lastly, tu yang terjadi benda yang tak dijangka tu...kalau kita tengok dah banyak kes gadis-gadis lari ikut laki,tak terkecuali jugak dengan isteri orang..

Kes ni sebenarnya pernah berlaku pada sepupu aku sendiri tahun lepas..sebab sibuk dengan chatting di internet dia sanggup mengikut seorang lelaki singapura ke singapura bersama anak dia sekali...tak tahu kenapa,mungkin lelaki tu ada ilmu hitam agaknya...sepupu aku ni dah kahwin dan ada 2 orang anak...nasib sepupu aku ni berjaya disedarkan dan dibawa ke malaysia semula..pada mulanya memang dia tak nak balik,kesian betul suami dia..sebelum dia ikut laki singapura ni,sepupu aku ni kerja kat airasia dan income dia tak silap aku dah hampir rm8000..tapi sebab laki ni dia sanggup berhenti kerja..
memang susah betul time dia nak dibawa pulang ke malaysia balik,rasanya hampir 2blan baru dapat bawak balik...mengikut pakcik aku yang terlibat nak selesaikan kes ni,kes ni dah melibatkan iterpol dan sehingga terpaksa menggunakan khidmat PEKIDA untuk cari sepupu aku ni...Alhamdulillah sekarang dia dah baik dengan suami dia balik dan dapat kerja yang bagus...
khalwat alam siber....

p/s-rasanya kalau kita pegang dengan hukum benda ni susah nak terjadi kat kita..kita kena pandai bezakan mana yang baik dan buruk apabila melibatkan social networking ni sebab banyak sangat penipuan di internet ni...

5 comments:

ghost said... [Reply to comment]

tak sangka sampai begitu sekali tahap bahayanya chatting nih ek...ayat power aper.

tapi takde kemustahilan benda nih akan terus menjadi-jadi.watch ur back..

Miecyber said... [Reply to comment]

Dasyat juga pengalaman sepupu Faiz tu.
Nasib baik beliau berjaya disedarkan...

Bayi gergasi

samsularifin said... [Reply to comment]

yang bahaya lagi kalau anak gadis melayu chatting dengan mamat negro warna hitam tapi dia punya ayat power gila leh senang je cair

faiz said... [Reply to comment]

@samsularifin
btol tu..negro ni mmg pndsi mengayat..

Unknown said... [Reply to comment]

takut gak kalau sobab ilmu hitam kan...ish, mintak simpang malaikat 44