Pages

Tuesday, February 8, 2011

Home » , , , » Pengemis terhebat di dunia....

Pengemis terhebat di dunia....

Pengemis ape paling hebat di dunia??bagi aku jawapannya ialah kucing.Kucing ni kalau merayu kat kita mesti ramai yang cair punye...Kalau aku,KFC kat tangan pun aku akan hulur kalau kucing datang buat comel depan aku..entry ni aku nak kongsi tentang pengemis terhebat iatu kucing aku si oren...

Si oren ni kucing aku yang paling rapat dengan aku berbanding yang lain...sebab apa aku cakap dia pengemis terhebat sebab dia ada banyak skill mintak makanan dekat aku...memang tak sanggup aku biar dia tanpa bagi apa-apa makanan...Si oren ni memang memilih sikit makan...friskies memang dia tak layan sangat...dia suka ayam dengan ikan..Fovourite dia tulang ayam...bagi kat dia memang licin tulang tu...kucing lain tak makan sangat tulang...kalau aku makan kfc aku mesti bungkus tulang tu bawak balik rumah...Skill-skill yang selalu dia buat kat aku untuk mintak makan..

1)Kalau aku tak bagi dia makan yang dia suka,dia akan ikut aku je ke mana aku pergi.aku masuk bilik dia baring sebelah aku...kalu aku pergi masjid dia akan ikut hingga setengah jalan...pastu dia akan tunggu hingga aku balik dari masjid kat jalan tu...ada sekali tu masa aku balik dari masjid boleh pulak dia berguling-guling buat comel kat tengah jalan depan kereta,terpaksala aku berpatah balik kat tengah jalan..kalau aku biar comfirm kena langgar,malu aku dibuatnya...nasib driver kereta baik dia angkat tangan kat aku..

2)Dia ni suka buat-buat tidur kat depan aku bila time aku main laptop kat sofa...dia akan tidur kat port biasa dia..boleh plak kadang-kadang dia bukak mata jeling-jeling kat aku...hahahah...memang kantoi la tak tidur lagi...yang kantoi lagi...kalau aku bangun dari sofa dengan lajunya dia bangun ikut aku...

3)Dia ni memang kaki kipas sikit,kononnya nak berjasa dengan tuan dia..Ada sekali tu dia berjaya tangkap tikus,dia bawak tikus tu depan bapak aku...

4)Dia ni suka kat cicak gak....pantang nampak cicak mesti dia akan bising pastu ekor goyang-goyang...yang tak tahan tu dia mesti pandang-pandang aku mintak pertolongan aku...kalau ada masa tu boleh la layan dia...aku ambik getah besar,aku pun join la memburu...

Tu la antara skill selalu dia buat kat aku..makbapak aku pun suka kat kucing ni sebab dia ni memang tak makan saman punya kucing...kalau aku nak masuk rumah tu...banyak gak la kucing nak masuk rumah,kalau halau semua akan pergi tapi si oren ni halau macam mana pon dia takkan lari...tunggu je depan rumah tu...nak masuk rumah pun dia ada skill,dia kan buat cool jauh dari pintu biar kucing lain berkerumun kat depan pintu tu..bila kucing lain dah kena halau baru dia cepat-cepat pergi ke pintu dan masuk....2-3 hari lepas dia jarang masuk rumah sebab dia tak suka orang luar,adik-beradik aku ramai balik tahun baru cina dia pun takut la...selalunya kalau masuk rumah jarang nak keluar balik tapi time ada orang lain dia tak kenal terutamanya budak-budak masuk je terus keluar balik...kucing oren takde la comel...biasa la kucingan malaysia buangan pulak tu...dia ni pon mangsa buangan mak dia gak...tak cukup nutrisi,tak dapat susu ibu...heheheh..aku bela dia sejak dia umur 2 bulan kot time waktu tu..memang liar time tu...dekat 1 meter je dari dia terus lari macam peleset..
Pengemis terhebat di dunia....
Bila oren dah port kat sofa kegemaran dia

5 comments:

ANA FARHA said... [Reply to comment]

comelnya kucing...

suhaiza said... [Reply to comment]

pandainyer kucing ni mengoda tuan die...

liyana said... [Reply to comment]

hahaha..agak arr........sampai simpati lak kengkadang tue ...

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

atok ada anak kucing kaler rimau. Anak kucing ni akan jilat muka atok pagi2 lagi. Kejut p semayang subuh kot

faiz said... [Reply to comment]

@Suhami Ahmad
siap jilat lg...manja btol kucing atok ni...