Pages

Friday, March 18, 2011

Home » » Ape masalah Pak Cik B ni...

Ape masalah Pak Cik B ni...

Assalamualaikum...

Ape masalah Pak Cik B ni...

Time aku solat Jumaat tadi aku perasan sorang pak cik ni yang agak pelik..tengah aku kusyuk dengar khutbah Jumaat macam biaselakan bekas duit derma di tolak-tolak kan..time bekas derma sampai kat Pak Cik A tu,memang susah nak pass ke Pak Cik B sebab jarak antara Pak Cik A dengan Pak Cik B tu lebih dari 1meter..

Disebabkan bekas derma tu ade tayar...Pak Cik A tu tolak saje sampai ke lutut kiri Pak Cik B...yang aku pelik Pak Cik B buat tak tahu je bekas derma tu ade kat sebelah die..lame gak menunggu Pak Cik B tu nak pass bekas derma tu kat Bro A...lebih kurang 1/2 minit...nak kate tak perasan tak mungkin sebab bekas tu berlaga kat lutut die...nak kate tido,mata terbukak dan badan pon tegak semacam..

Disebabkan Pak Cik B tu lambat semacam nak pass,Bro A terus membongkok badan dan ambik bekas derma kat tepi Pak Cik B ni...buat tak tahu je Pak Cik B tu...die jeling je bila Bro A tu ambik bekas derma kat tepi dia....kalo bekas tu kat sebelah kanan dia tak kisah lagi....ni bekas tu kat belah kiri dia...kan susah orang nak ambik bekas tu..tu yang aku pelik..adakah Pak Cik B tu..

"mempunyai masalah berat sampai dia tak peduli ngan hal2 lain"
"tidak mempunyai perasaan langsung"
"marah pada Pak Cik A sebab tolak bekas tu tanpa pergi kat dia"
"begitu kusyuk dengar khutbah sampai takde masa nak pass bekas tu"
"tangan Pak Cik B tu lemah yang amat sangat sampai dia tak mampu tolak bekas tu"





12 comments:

miss shark said... [Reply to comment]

nampak macam pakcik tu berat menderma je.. hehehee~

chii said... [Reply to comment]

dia x bawa duit tu..ehehe..almaklumlah pakai kain pelekat kan :p

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

Atok rasa pakcik tu kusyuk mendengar ceramah...kadang2 kalau tumpuan lebih, kita leka dengan keadaan sekitar....

decrewz said... [Reply to comment]

Pak cik B tu buta sebenarnya... Buta hatinya..

Fizalinolie said... [Reply to comment]

Wallahualam... Kita tak tahu apa yang berlaku. Samada terlalu kusyuk mendengar khutbah, kedekut, malas nak ambik tahu ataupun berat tangan... TApi memang wujud manusia sedemikian rupa, lebih2 lagi orang yang kedekut dengan harta yang dimilikinya untuk dikongsikan dengan orang lain... Yang pasti semakin banyak kita memberi, InsyaAllah rezeki kita pun semakin bertambah. Allah x zalim dgn hambaNya.

Wafiy Suzly said... [Reply to comment]

biasa dahh,
manusia macam2 kerenah

Sharinginfoz said... [Reply to comment]

susah betul org macam tu

saya_arief said... [Reply to comment]

tarik telinga pak cik b tu..
ape laa.
:D

amry said... [Reply to comment]

terlalu kusyuk kottt...tapi tak kan la sampai macam tu..haish...orang tua ni kadang macam2 perangai nyer...nak sound orang tua..Hm

tomatoo said... [Reply to comment]

hehehe.. mimpi kot.. pnyakit tdo mata terbukak

KUREKURE COMEL said... [Reply to comment]

tgh kusyuk dgr khutbah la tu..hehehe



tak pun tgh tido...tp mata terbuka...
hihihi...

Nur Liyana said... [Reply to comment]

pakcik B tue nk menguji kesabaran bro A kot..hahahahha