Pages

Sunday, March 20, 2011

Home » , , , » Biar Btol...income RM 25 000

Biar Btol...income RM 25 000

Assalamualaikum..

Sebelum aku kongsi hal ni aku nak nasihat kat korang latihla anak korang main bola sejak kecik lagi...tak payah belajar tinggi pon takpe...kalo boleh yang baby lagi tu tu letakla bola kat sebelah baby tu..botol susu tu pon biar yg bercorak bola..biar dieorg minat main bola..

heheh..gurau je...hidup ni bukan duit semata-mata...yang penting ilmu yang kite dapat...sebenarnye terkejut gak aku bace Berita Harian ni tulis gaji pemain bola sepak Negeri Sembilan ade yang sampai RM 25 000..gaji dieorang ni lingkungan RM17k-RM25k...kalah gaji pengarah camni..selama ni aku ingat gaji pemain Malaysia dalam 3-4k..rupa-rupanya cecah 5 angka gak..

tak paham btol dieorg ni...gaji bapak besar kalo kat Malaysiala..kalo kat luar Malaysia tu tak payah cakapla...tapi main macam hampeh..semangat langsung takde...cubala hargai sikit gaji yang besar tu...orang  belajar tinggi2 pon kerja sampai pencen pon tak tentu lagi dapat gaji camtu...sampai Wan Jamak ketua jurulatih Negeri Sembilan pon letak jawatan baru-baru ni..

camnerla Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan(PBNS) bayar gaji ye..mane PBNS ni dapat duit...selalu main stadium kosong je...nak kate dapat duit sebab menang piala...tak selalu menang..jual jersey,ramai ke orang beli jersey kelab Malaysia ni...mane plak sumber duit PBNS ni...

update:Arsenal Vs West Brom..2-2..fuhh...nasib tak kalah lepas ketinggalan 2 gol...wenger tolong la beli defender bagus sikit..

p/s-ni on the way pergi kedai sukan beli bola untuk anak buah...heheh

16 comments:

♕ Mr.IX ♂ said... [Reply to comment]

beli bola utk anak buah erk...leh r latih, nnti bila besar leh share2..

ghost writer said... [Reply to comment]

aku macam tak caya jer gaji banyak tuh...tapi rasanya itu cuma pendapatan purata termasuk bonus dll kot...

liga kita bukan besar mana,macam faiz cakap main dah lar macam hampagas lepas tuh stadium kosong jer,ada lar juga barang 5-6 kerat di satu sudut tapi dibayar dengan lumayan..

siyes memang tak caya langsung...

Sharinginfoz said... [Reply to comment]

kalau income banyak persatuan boleh bagi gaji tinggi kan? anyway tension gak arsenal seri tanpa better than kalah, man utd pula menang minit2 terakhir so beza lima point, satu game in hand arsenal

Fizalinolie said... [Reply to comment]

Betul tu... Wang bukan penentunya, tapi ilmu yang dimiliki adalah perkara yang paling penting... Semua kerja pun sama sebenarnya. Apa guna gaji besar, kalau kerja sambil lewa.

saya_arief said... [Reply to comment]

ni la masalah bile gaji banyak, main untuk duit. semangat sukan tu da xde.bukan macam kat eropah.

Jue said... [Reply to comment]

apekah????? main bola gaji besar camtu??? ntah pape je.. lain la dpt piala dunia ke.. adess..

jap2.. kerajaan byk abis duit kat sukan, ade pulangan ke? menyumbang pd ekonomy negara ke.. hmm

Seksi Bani said... [Reply to comment]

diorang ni perasan dan enjoy jer lebih sbb byk duit kat poket..

pasal tu ler main mcm hampazzz...

aleen aiden said... [Reply to comment]

mak aih,banyak 2..abes 2 dulu knon keluar isu pasal gaji pemain bola nih kecik sbb 2 main pon hampes.klo da 5 angka besau le 2....huhuh

Nabilah Atiqah said... [Reply to comment]

x sngka plak gji dieorg smpai bnyk cm2...slalunyer,ingtkn gji biase2 jer....so,ble gji dh bnyk,usaha n smngat pown kna bnyk ler...hehehe:D

Wafiy Suzly said... [Reply to comment]

peh tak sgka lak gaji bnyk tu,igtkan main bola kat msia takleh hidup!

amry said... [Reply to comment]

aku setuju ngan saya_arief. bila mata dah kabur ngan duit,maka satu-satu perkara yang dilakukan tu pon sekadar ikut syarat jer la.,,
aku kasi pandangan umum sebab aku kurang minat bola.hehe

KUREKURE COMEL said... [Reply to comment]

perhhh...mahal betul gajinya....
awat mcm xbest je main...huhuhu....

decrewz said... [Reply to comment]

Lepas nih nak ajar anak Jai main bola, tido bola, makan bola tu!! ha3

Awan Biru said... [Reply to comment]

Wo, besarnya gaji.
Saya setuju dengan saudara. Aksi ketika perlawanan biasa saja. Mungkin sebab itulah ramai yang lebih berminat kepada arena bola sepak antarabangsa.

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

Tapikan faiz, kalo gaji berpuluh ribu sekalipun tapi tak pandai menyimpan, pun tak ok gak...bermain bole bukan utk selama-nya. Dah tua sikit, so out...

faiz said... [Reply to comment]

@Suhami Ahmad
btol tu...tu yg ramai mengeluh lps bersara..sedangkan salah diri sendiri..