Pages

Thursday, March 31, 2011

Home » , » Malu btol aku ada makhluk skodeng aku kat bilik air

Malu btol aku ada makhluk skodeng aku kat bilik air

Assalamualikum..

Tengah kusyuk aku berjogging2 di blog orang tibo2 rasa macam nak membuang sesuatu...apo laie lantas aku berlari ke bilik air..

Tibo-tibo aku terdengar bunyi pelik kat belakang aku..perasaan cuak menyelubungi diri aku...nak pandang belakang teringat plak citer jangan pandang belakang tu...tapi gua pon memberanikan diri gua melihat ke belakang..

Pandang2 yo kat belakang gua terperanjat mengalahkan beruk...rupanya ada satu makhluk tengah skodeng gua sambil menari-nari keriangan kat pintu bilik air tu...nak tahu makhluk apo yang skodeng den...jeng..jeng..jeng

Malu btol aku ada makhluk skodeng aku kat bilik air

Itu dia tikus mondok yang agak besar tongah skodeng den.walaupon aku tahu kekejaman tikus ni yang suka gigit kaki orang yang telah menyobabkan kaki aku berdarah dulu tapi disebabkan aku ni mempunyai sifat belas kasihan kat binatang aku pon melopeihkan tikus itu dengan membuka pintu bilik air...tikus tu pon berlari keriangan merayau-rayau di sekitar rumah aku...

faiz,ko tahu tak koncing tikus ni boleh menyobabkan penyakit Adenovirus,apsal ko tak bunuh

adoyaii...den tak sanggup membunuh walaupon ianya seekor binatang yang takde langsung kebaikan kat manusia ni...kalo den nak lomeihkan tikus tu dah lamo den buek dah..

p/s-camnerla nak buang sifat belas kasihan kat binatang ni...

11 comments:

Miecyber said... [Reply to comment]

Lucahlah tikus mondok tu...

Proton Pesona terbakar

Cik Sue said... [Reply to comment]

arghhhh...TIDAK!!!!klau cik sue yg diskodeng nih rasanya dah lintang pukang cik sue lari agaknya... =D

chii said... [Reply to comment]

takat ni cik ti x pernah skodeng lg..kalo cik pas tu..biasa la dia kuar masuk..hhahaha

Nabilah Atiqah said... [Reply to comment]

sjk 2 mnjak nie,tkus tbe2 plak tkus mnyrang umah nabilah...hahahaha......cian tkus2 tue kna bg mkn rcun tkus....

intan.maisarah said... [Reply to comment]

tapi.. tikus tu comell

ghost writer said... [Reply to comment]

haha..baca citer ko teringat aku pon sama masa tinggal di bangunan kayu dulu,tikus memang suka gigit jari kaki..mungkin dia fikir jari2 kaki sangat comel aper...

corat-coret-anak-muda said... [Reply to comment]

Kemain biarkan merayau-rayau dekat rumah hihi.
Baguslah tu main ngan kucing tuan rumah sekali hihi.

Raji berkata said... [Reply to comment]

ish kalau ak tak taw lah nk wat ap
tikus mondok dh la besar mengigit plak tu >.<

KUREKURE COMEL said... [Reply to comment]

faiz tak baca entry mina dulu2 kan...hahaha...


mina ada kisah gile2 dgn tikus ni...
ape2 pun...mina telah membunuh tikus tanpa disengajakan...kihkihkih..

faiz said... [Reply to comment]

@KUREKURE COMEL
xbaca lagila...nanti akan terjah entry2 tu..

♕ Mr.IX ♂ said... [Reply to comment]

tikus rumah ke tikus mondok/tikus tanah? kat umah aku ni siap pasang perangkap tikus lagi..dulu klu dpt tikus buang jauh2 kat sungai,,,