Pages

Friday, March 11, 2011

Home » , , , , , » Gempa Bumi di Jepun: Amaran Berlaku Tsunami

Gempa Bumi di Jepun: Amaran Berlaku Tsunami

Assalamualikum...

Hari ni berlaku gempa bumi paling buruk dekat Jepun..lebih kurang 8.9 magnitude...mengikut Berita Awani ni la gempa bumi terburuk berlaku di Jepun sejak 140 tahun..Tengah hari plak berlaku tsunami setinggi lebih kurang setinggi 10 meter..memang teruk bencana berlaku kat Jepun sekarang..buat masa ni dah 19 orang mati..

Tsunami dan gempa bumi ni banyak bagi kesan kat negara Jepun...banyak infstruktur awam musnah..Pengangkutan tergendala..power plant musnah...banyak bangunan terbakar..rasenye kesan ni akan sampai kat ekonomi Malaysia gak lagi-lagi dalam sektor eloktronik..

Gempa Bumi di Jepun:Amaran Berlaku Tsunami

Gempa Bumi di Jepun:Amaran Berlaku Tsunami

Gempa Bumi di Jepun:Amaran Berlaku Tsunami

sumber:ABC News

macam-macam bencana berlaku akhir-akhir ni..Negara China pon dikatakan dilanda gempa bumi tadi..bulan lepas gempa bumi dekat Christchurch...negara arab plak banyak bergolak...sampai Arab Saudi pun dikatakan berlaku sedikit penentangan dekat kerajaan dieorang...harap-harap inflasi Malaysia tak naik banyak sangat...kalau tak makin mahal la harga barang...

p/s-Amaran tsunami akan melanda Filipina, Taiwan, Indonesia terutamanya dan kemungkinan pantai timur Malaysia sekitar jam 7 malam ini..

11 comments:

BeeWhiteRoses said... [Reply to comment]

Amaran Allah dah banyak..Tinggal manusia bertaubat ke tak je lagi..hmm

Nur Misnan said... [Reply to comment]

salam faiz..
takut dengan apa yang
Allah tunjukkan..

faiz said... [Reply to comment]

@Nur Misnan
btol tu..mcm Allah nak bg petunjuk kat manusia..

faiz said... [Reply to comment]

@BeeWhiteRoses
jgnla kita leka sgt kat dunia ni..

REPUBLIK N9 said... [Reply to comment]

akhir zaman kan...

Nur Liyana said... [Reply to comment]

macam2 sekarang nie...huk3..
doalah untuk sentiasa berada dlm jln Allah.....

KUREKURE COMEL said... [Reply to comment]

amaran dari tuhan....

gejala sosial di jepun amat membimbangkan....


allah bg amaran la tu...takutnye la...huhuhu....


kite ambil sbg iktibar....
hope semuanya ok....

Afzainizam said... [Reply to comment]

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Sebuah persahabatan....
Terima kasih
kembara ziarah maya”

uihhhhhh dah banyak kejadian gempa kat dunia ni...yup mungkin amaran dari tuhan.. kita doakan moga tiada kejadian buruk berlaku.

Eel said... [Reply to comment]

sebab tsunami tu, terus bekalan elektrik putus. huu..

negara manakah setrusnya.. huhuhu..

ps: ye juga kot pasal vlog, lepas buat vlog tu, terus ramai follower~x kisah sgt pun pasal follower ni, yg penting ada kepuasan diri bila buat vlog/blog ni. good luck ngan try mengedit video~~

amry said... [Reply to comment]

hampir dekatt....takut hati aku bro, aku ni bukan baik sangat :(

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

Kiamat semakin hampir :'-(