Pages

Monday, April 11, 2011

Home » , » Disangka tiruan rupanya original...

Disangka tiruan rupanya original...

Assalamualaikum...

hahahah...aku ada tengok satu cerita tu dio kato tak original bondo alah tu rupo2 eiyh original...kecoh betol orang kato tak original.Sampai den pun bonci tengok bondo alah tak original tu.Nak tahu citer apa aku tengok.Citer tu namo eiyh Berita Terkini...heheh

Telur tiruan yang heboh dikatakan tak original tu rupo2 eiyh original atau asli.Waktu tu aku tengok tak silap aku Menteri Kesihatan cakap hasil kajian menunjukkan protein kat telur tu sama dengan telur asli.Tapi tak silap aku kajian sepenuhnya belum habis lagi.Tak tahula kalau kerajaan saje nak tutup kes.Biar tak kecoh.

Apo la benda yang tak pasti diheboh-hebohkan.kan dah kecoh.Sampai tak silap nak disaman eiyh siapa jual telur tiruan.Macam-macam kan..kesian kodai runcit Ah Chong ngan Mutusamy ngan Sameon tu tak pasal-pasal kono rampeih dio punye telur.hehehe..Patutnya kementerian kesihatan buat kajian dulu baru diheboh-hebohkan.Sampai cara-cara nak buat telur tiruan pun ada keluar.Patutla den cubo bueik kat rumah aritu tak jadi.heheh

p/s-sorry entry autopublish mengarut taip laju-laju selama 3 minit sebelum pergi kerja..

10 comments:

Afzainizam said... [Reply to comment]

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
enjin wira enjin apa lepas jpj

Uihhhh dah banyak benda tiruan ni telor pun tipuuuuuuuu..... apalahhhh si penipu tuuuuuu....
tak berkat pun kalau tipu ni....


Islam sangat melarang umatnya menipu sepertimana Hadis Nabi yang bermaksud :

“Barangsiapa menipu kami, maka bukanlah dari golongan kami”

Carilah rezeki yang halal dengan penat lelah diri sendiri, kerana rezeki yang halal ini walaupun sedikit tetapi ia memperolehi keberkatan dari Allah. Orang yang makan perkara yang halal dan baik, mudah untuk dirinya dan keluarganya untuk mematuhi segala perintah dan larangan Allah. Bersyukurlah kepada Allah dengan rezeki yang diberikan kepada kita semua. Sesungguhnya Allah telah menentukan rezeki kepada setiap manusia. Kuat doa, usaha dan tawakal maka banyaklah rezeki yang diperolehi oleh kita. Firman Allah yang bermaksud :

“Wahai orang-orang Yang beriman! makanlah dari benda-benda Yang baik (yang halal) Yang telah Kami berikan kepada kamu, dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul kamu hanya beribadat kepadaNya.” (Al-Baqarah : 172)

“Oleh itu, makanlah (Wahai orang-orang Yang beriman) dari apa Yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda Yang halal lagi baik, dan bersyukurlah akan nikmat Allah, jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata.” (An-Nahl : 114)

Nur Liyana said... [Reply to comment]

tuela, telur pun tiruan..huhuh..macam2 sekarang nie!!!!

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

huhu...tapikan atok memang ponah dongar pasal telur tiruan tu sebolum ni....mungkin, sesi terjahan mereka kali ni tak kono tompek...telur tu memang betul2 asli kot...

~Nabilah~ said... [Reply to comment]

x kn tlur pown nk tiruan....ape daaa...mcm2 btol la skrg nie...huhuhu

najihatussolehah said... [Reply to comment]

mmg terkejut bile dpt tau telur pun ade yg tiruan..ish3 ..mcm btul skrg nih..

Miecyber said... [Reply to comment]

Biar kecoh dulu dari terkono botul botul...

Tandas segera

KUREKURE COMEL said... [Reply to comment]

dah la byk diambilnye telur org tu...kesian betul...



agak2 pihak tu pulangkan semula tak?

kiwi said... [Reply to comment]

setakat ni x pernh lg jmpe telur tiruan..teringin gk nk tgk cmne..hihi

Fizalinolie said... [Reply to comment]

hahahaha. Biasalah kan pasti kecoh. Namun, hakikatnya kita sebagai pengguna seharusnya berhati-hati dalam membeli brg2 di pasaran sekarang ni.

Ayie said... [Reply to comment]

bro, kalau tak silap teman, masa menteri buat pengumuman tentang protien tuh, kajian pertama dah siap dijalankan.. Lepas tuh menteri suruh buat kajian sekali lagi.. tu pasal ada kajian kedua.. Bukan hapa, just nak confirmkan kajian pertama tuh boleh diterimapakai.. hehe..