Pages

Saturday, April 2, 2011

Home » , , » 5 Blog paling kerap dilawati 2011

5 Blog paling kerap dilawati 2011

Assalamualikum...

Entry kali ni aku nak sahut usaha murni bro Ilham tuan punya blog denaihati.com untuk menjalankan satu projek iaiti projek 5 Blog paling kerap dilawati 2011..Tujuan projek ini adalah untuk membina NETWORK BLOGGER yang besar yang akhirnya insyallah akan menambah kenalan yang mungkin akan menjadi rakan setia kepada blog anda...satu inisiatif yang bijak dari bro Ilham yang mampu menolong blogger baru macam aku ni...

Aku akan senaraikan 5 blog paling kerap aku lawati pada tahum 2011...yang tak tersenarai tu jangan terasa projek ni suruh senarai 5 blog...kalu dia suruh senarai 18 dah lama aku senarai 18 blog dah..heheh..Ada yang aku tak senarai sebab jarang update blog.


Sebuah blog yang penuh informasi terutamanya dalam bola sepak,pelaburan,makanan dan pelbagai isu semasa.Aku suka blog ni sebab blog ni penulisan dia begitu ringkas tapi lengkap dan mudah difahami.Tuan blog ni bernama Nik Suhaimi.Blog ni juga mesra SEO sebab kebanyakan entry dia berada di first paga Google.Traffik blog ni tak silap sehari melebihi 1000.Kalau nak tahu lagi kenapa aku suka blog ni boleh ke sini.


Sebuah bolg dari nogori.samola ngan den.Blog yang menceritakan segala-galanya seperti blog ni gak.Memang sebuah blog yang aku kena warm up perut aku sebelum baca entry dia sebab banyak entry dia beunsur lawak.Tuan blog dia bernama Suhaimi Ahmad.mempunyai banyak character dalam blog ni tapi penulis yang sama dan salah satunya character ialah atok.Tula identiti blog ni.Ada gak unsur suspen dalam blog ni yang menyebabkan aku rasa nak cemat pon ada bro Suhaimi ni...heheh..kalau nak tahu lagi kenapa aku suka blog ni boleh pergi ke sini.


Kebanyakan blog ni berkisarkan tip-tip cinta.Terdapat jugak tip-tip untuk perempuan dan lelaki.Rasanya tip-tip yang dituliskan oleh tuan blog ni iaitu chii berdasarkan pengalaman yang dilalui.Walupon aku ni bukan mat jiwang.Tapi penulisan dia tidak membosankan dan menarik untuk dibaca


Sebuah blog yang kebanyakan mengenai berita dan kejadian terjadi luar dan dalam negara.Penulisan yang ringkas juga.Baru-baru ni blog ni agak slow sikit sebab tuan dia menjalan ibadah Umrah.Semoga pemulangannya dai Umrah ni memberi semangat kepada dia untuk teruskan semangat bolgging.

Sebuah blog aku begitu kagum dengan penulisan dia.Menggunakan nama ghost writter.Tak ramai orang-orang muda yang mempunyai penulisan macam dia.Kadang-kadang begitu susah aku nak fahami entry dia menyebabkan aku rasa macam nak delete je komen yang aku bagi kat entry dia sebab takut salah apa yang disampaikan.

Dan dibawah ni aku senaraikah 10 blogger yang aku rasa mempunyai potensi yang bagus untuk jadi blogger yang bagus dan aku nak ajak join sekali.aku nak tambah lagi 3:

1)mamat80.blogspot.com-blog peribadi yang memang sempoi

2)www.prettylikerazi.info-Kalu aku tahu blog kau dari awal memang ko masuk senarai top 5 aku.blog yang kelakar dan ada kartun yang cute dan comel.

3)fizalinolie-buahhatiku.blogspot.com-Suka dengan semangat blogging akak dan entry akak memang sempoi.

4)amry85.blogspot.com-sebuah blog yang hebat tapi jarang update

5)www.homosapiensz.com-bro blog ko memang bagus bro.Tuan blog ni ada Vlog dia gak.

6)akulaaleen.blogspot.com-blog peribadi yang memang sempoi tapi sayang jarang update.

7)sayaarief.blogspot.com-bro bakpo mu aku rasa macam nak give up.

8)seksibani.blogspot.com-bro blog ko memang best.teruskan kontrevasi Anwar Ibrahim ko..heheh

9)dhatieku.blogspot.com-blog peribadi yang best.

10)www.sahromnasrudin.com-blog yang bagus yang banyak membuka minda.

11)miowmanja.blogspot.com -selalu masuk contest ngan GA..heheh...bagus

12) fairusmamat.blogspot.com-blog peribadi yang tuannye begitu gigih berblogging bak kata bro amry

13)husnalalink.blogspot.com-blog peribadi yang sempoi

p/s-yang mana tak senarai tu maaf sebab mungkin aku terlupa dan blog korang jarang update.

17 comments:

fizalinolie said... [Reply to comment]

Hahaha, ada gak akak terselit di sini yer faiz... Di bodek ke hapa. Hehehehe. Apa2 pun Faiz thanks yer atas apa yang Faiz rasa. Terharu akak. Namun, apa yang paling penting kita happy ada blog dan menjalinkan ukhwah antara ahli blog yang lain.. InsyaAllah =)

faiz said... [Reply to comment]

@Fizalinolie
btola la kak..mane ade bodek..heheh

Miecyber said... [Reply to comment]

Terima kasih kerana selalu mengunjungi blog saya.Saya tak pandai menulis sebab tu tulisan blog saya ringkas.

Saya selesa dengan konsep K.I.S.S dalam penulisan saya iaitu Keep It Short & Simple.


Datang lagi ke blog saya yer..

Hotel ayam

Jue Nara said... [Reply to comment]

antara yg jarang update adelah belog akak, haha.. virus malas dh menyerang :D

faiz said... [Reply to comment]

@Jue
kasi bunuh itu virus...kalo ada ide tulis jgn xtulis

saya_arief said... [Reply to comment]

haha..mane ade give up bro.
:D

Sharinginfoz said... [Reply to comment]

Thanks for coming and reading my entries, memang suka tulis KISS (keep it short and simple. Masih banyak perlu saya belajar sebab baru lagi especially mengenai SEO. Thanks again sebab support my blog, your blog pun banyak informasi, sama2 kita share

Unknown said... [Reply to comment]

cinta lgik..nmpak gayanya chii kena larikan title cinta dari blog ni :p

btw..thanks eh..pastu dlm byk2 blog yg disenaraikan..cuma bbrp je yg pernah chii terjah,mcm blog atok.cik sue ngan puan fiza...lelain masih baru..gud2 sharing.. :D

zazaw said... [Reply to comment]

anak negeri the bestt yaww

coratCORETmania said... [Reply to comment]

Yang penting blog saya tiada hihi.
Ala perlilah tu jarang update katakan hihi.

faiz said... [Reply to comment]

@blog ini masih belum memerlukan tagline
bukan perli tapi nasihat..hehhe..sorryla bukan taknak letak tapi dah byk sgt senarai tu..

KUREKURE COMEL said... [Reply to comment]

wahhhh...mcm tak caya je....tq faiz....


bru melawat faiz ni...


sorry lewat...

Unknown said... [Reply to comment]

Atok nak nangis =') sebab terharu
KE atau...
Nak lompat2 katak sobab gumbira =)

Atok nak duo2!!

Hoyey...macih faiz......
^_^

Anonymous said... [Reply to comment]

walaupn tak masuk top 5...tp masuk top 10 ok ler walaupn top5 extra tu random jer kan..hehehe

Sue Saari said... [Reply to comment]

uikss...ada gak ek blog cik sue..he3 thanks faiz....alamak terharu nya nih...sob..sob...

Nur Liyana said... [Reply to comment]

huhu..nk terjah blog blog nie...hehe...

Raji and Yeen said... [Reply to comment]

woahhh terharu2 ;D
asal kau tak kenal ak dari lama
hahaha